• Vasile Mogos

    CDI Oilfield Services, lider de piata in domeniul furnizarii de echipamente si servicii pentru operatiunile de exploatare a sondelor in Romania si in regiune, sarbatoreste in acest an cea de-a zecea aniversare – 10 ani de inovatii in aceasta sfera de activitate ... Citeste mai mult..
  • Spencer Coca

    Mazarine Energy va investi pana la 500 de milioane de dolari in Romania in perioada urmatoare.Spencer Coca este director general al Mazarine Energy Romania srl, subsidiara companiei olandeze Mazarine Energy BV. ... Citeste mai mult..
  • Iulian-Robert Tudorache

    Iulian-Robert Tudorache - Secretar de stat in Ministerul Energiei, coordonator al sectorului de petrol si gaze naturale din cadrul ministerului, a condus recent delegatia oficiala a Romaniei la Congresul Mondial ... Citeste mai mult..
  • Gerd Bommer

    Potrivit Ministerului Afacerilor Externe al Romaniei, Austria este unul dintre principalii parteneri comerciali si al doilea cel mai mare investitor ... Citeste mai mult..
  • Alexandru Vidu

    Grupul Bureau Veritas, lider mondial in certificarea diferitelor sisteme de management, cu birouri in peste 140 de tari si mai mult de 100.000 de certificate emise ... Citeste mai mult..
  • Ionut Purica

    Ce atuuri are Romania in cadrul Uniunii Europene, dar si ce riscuri de tara exista? Cu ce provocari majore se confrunta mediul de afaceri ... Citeste mai mult..
  • Alexandra Damascan Armegioiu

    Serinus Energy, compania canadiana care detine Winstar Satu Mare, si-a anuntat recent planurile de investitii cu privire la concesiunea ... Citeste mai mult..
  • Torgeir Olsen

    Odfjell Well Services (OWS) este o companie internationala de top, cu o indelungata istorie si cu o bogata experienta, care asigura servicii ... Citeste mai mult..
  • EUGENIA GUSILOV

    Romania Energy Center (ROEC) este primul think tank independent, in limba engleza, din Romania dedicat domeniului energiei ... Citeste mai mult..
  • Liviu Ilasi

    Anul acesta, transportatorul national de titei si produse derivate prin conducte si pe calea ferata, a marcat 115 ani de existenta ... Citeste mai mult..
  • Alberto Collamati

    Compania Weatherford International - unul dintre cei mai importanti furnizori, la nivel global, de solutii inovative, tehnologie si ... Citeste mai mult..
  • Virgil Metea

    In contextul agitat al reconfigurarii pietei energetice europene si al scaderii pretului gazelor naturale, am stat de vorba cu domnul Virgil Metea... Citeste mai mult..
  • Mariana Gheorghe

    Despre situatia actuala a pietei petrolului si strategia de sustenabilitate pe termen mediu si lung a companiei am discutat pe larg in cadrul interviului ... Citeste mai mult..
  • Karl Leidenfrost

    Pentru PPS Pipeline Systems, parte a grupului austriac Habau, anul 2000 a marcat inceputul activitatii in Romania. Cum au demarat operatiunile pe ... Citeste mai mult..
  • John L. Knapp

    ExxonMobil Exploration and Production Romania Limited ocupa, in prezent, pozitia de presedinte al Asociatiei Romane a Concesionarilor Offshore ... Citeste mai mult..
  • Iulian Iancu

    Realizarea Uniunii Energetice constituie una dintre prioritatile agendei europene, iar Romania, ca stat membru, si-a asumat o serie de angajamente ... Citeste mai mult..
  • Costel Lungu & Marius Cioaca

    Kraftanlagen Romania, fondata in anul 2007, si-a largit, incepand cu 2014, aria de servicii oferite clientilor, adaugandu-si in portofoliu executia de proiecte pentru intreg sectorul de petrol si gaze, Citeste mai mult..
  • Neil Anthony Morgan

    Modernizarea rafinăriei Petrobrazi, finalizată anul trecut, a marcat un moment de referinţă pentru OMV Petrom. Ce impact a avut acest proces asupra ţintei de profitabilitate, care sunt priorităţilestrategice şi ce buget ... Citeste mai mult..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Interviu cu Alexandru Vidu

20 Iun 2017

Calitatea serviciilor, un aspect esential in vremuri de criza

Grupul Bureau Veritas, lider mondial in certificarea diferitelor sisteme de management, cu birouri in peste 140 de tari si mai mult de 100.000 de certificate emise, este prezent in Romania inca din anul 1930. Bureau Veritas Certification a realizat prima certificare la nivel mondial a unei companii in conformitate cu cerintele Standardului ISO 50001 pentru Managementul Energiei, fiind acreditat de DAKKS Germania. De asemenea, a realizat prima certificare a unei companii romanesti in conformitate cu cerintele Standardului SA 8000 pentru Responsabilitate Sociala. Care este planul strategic de dezvoltare in tara noastra, ce arii au potential de crestere, dar si de ce sunt importante certificarile acreditate ne-a dezvaluit Alexandru Vidu, CEO Bureau Veritas Romania.

Domnule Director, cum v-ati inceput activitatea? Ce competente si cunostinte dobandite in facultate v-au ajutat cel mai mult in cariera?

Alex Vidu Bureau Veritas

Activitatea mi-am inceput-o imediat dupa absolvirea Facultatii de Geologie si Geofizica, din cadrul Universitatii Bucuresti, fiind angajat in pozitia de Inginer Operator (Logging Engineer) de catre SC Atlas GIP SA Ploiesti. Aceasta experienta m-a ajutat foarte mult in viitoarea cariera, deoarece inca din primele zile erai pus in fata faptului de a lua decizii, intr-un mediu unde timpul nu era de partea ta.
Echipa de la Atlas GIP era formata din niste oameni extraordinari, adevarati profesionisti, alaturi de care am invatat ce inseamna sa lucrezi in echipa. Cunostintele dobandite in facultate iti asigura baza, biletul de intrare in ceea ce reprezinta adevarata formare ca profesionist. Depinde foarte mult, in opinia mea, in ce mediu de lucru iti incepi cariera si cum alegi sa te dezvolti ca individ. Ambitia este esentiala, iar faptul ca iti doresti intotdeauna sa faci un pas nou in viata profesionala te poate duce catre o cariera de succes.

Desi aveti o experienta indelungata in sectorul de petrol si gaze, v-ati reorientat, in plina dezvoltare a carierei, spre domeniul inspectii & certificari. Ce v-a determinat sa faceti aceasta schimbare?

Ma aflam in punctul in care eram de 14 ani in domeniul petrol si gaze (Oil & Gas), trecand prin mai multe pozitii, operatiuni si vanzari, moment in care am decis ca am nevoie de o schimbare. Asa cum afirmam anterior, intotdeauna trebuie sa-ti doresti sa incerci lucruri noi daca vrei sa evoluezi. Pasul care l-am facut a fost destul de curajos, avand in vedere ca mutarea a vizat un domeniu in care nu aveam cunostinte foarte vaste, dar am fost atras de ceea ce insemna expunerea catre un domeniu de activitate foarte complex, cel al testarii, inspectiilor si certificarii (TIC).

Cum se pozitioneaza Bureau Veritas la nivel mondial si in regiune si cum va promovati serviciile in Romania? Care sunt principalele atuuri ale companiei?

La nivel mondial si regional, Bureau Veritas este lider de necontestat in sfera serviciilor TIC.
In Romania, suntem in plin proces de reasezare si tintim pozitia de lider, prin eforturi sustinute pe toate directiile: campanii dedicate pe pietele tinta, participari la evenimente, seminarii, dovedind credibilitatea, recunoasterea internationala, diversitatea serviciilor, profesionalismul auditorilor.
Din pacate, cultura in domeniul nostru de activitate este la un nivel foarte scazut pe piata din Romania, putine firme fiind constiente de adevaratele beneficii ale unui sistem de management corect implementat. Acest fapt a dus la situatia in care firmele de top la nivel mondial din TIC detin doar aproximativ 10% din piata.

Ce contine oferta de servicii a grupului Bureau Veritas si care sunt schemele specifice dedicate domeniului energie/petrol si gaze? Concret, in ce mod contribuie specialistii Bureau Veritas si procesul de certificare la cresterea profitului?

Bureau Veritas ofera certificari pe intreaga paleta de standarde specifice diverselor sisteme de management existente, inclusiv ISO 29001, ISO 50001, ISO 15900, ISO 55001. Cresterea increderii clientilor, know how-ul organizational, optimizarea si eficientizarea proceselor, cresterea eficacitatii si imbunatatirea continua sunt principalele instrumente. Un proces de certificare executat corect aduce, in primul rand, reduceri de cost prin evitarea problemelor legate de calitatea serviciilor si a produselor. Nu multe companii iau in considerare pierderile care pot fi generate de problemele de calitate versus costul unei certificari cu o firma de renume. In general, se iau decizii pe criterii comerciale, ceea ce conduce ulterior la pierderi mult mai mari decat economia realizata prin alegerea unui furnizor de servicii mai ieftin.

Pe langa provocarile generate de traversarea uneia dintre cele mai volatile perioade, companiile din industria de petrol si gaze trebuie sa asigure mentinerea calitatii serviciilor concomitent cu reducerea costurilor. Ce solutii exista pe termen mediu si lung?

Alex Vidu Bureau Veritas 2

Cele mai importante aspecte de luat in calcul in astfel de perioade se refera la mentinerea increderii angajatilor si a politicilor motivationale, evaluarea si reevaluarea furnizorilor, externalizarea serviciilor de achizitii.
Cooptarea unui partener de incredere care, pe langa faptul ca sesizeaza problemele organizatiei in timpul auditului, poate pune la dispozitie o experienta la nivel global in solutionarea acestora, reprezinta unul dintre beneficiile majore pe care o companie le poate avea pe termen lung. Stim cu totii ca principalele costuri al unei companii sunt cele legate de personal.
O capcana in care multe firme risca sa cada este aceea a reducerii costurilor prin concedieri. Acest fapt pune firmele respective in situatia de a ajunge in incapacitatea de a livra serviciile la calitatea dorita din cauza lipsei de personal. Pentru a mentine calitatea serviciilor la un nivel inalt trebuie sa nu uitam ca cele mai importante bunuri ale unei companii sunt angajatii acesteia.

In conditiile dinamicii crescute a pietei muncii si accentuarii competitiei pentru atragerea angajatilor, ce servicii ofera Bureau Veritas in scopul imbunatatirii competentelor si abilitatilor acestora?

La inceputul anului 2016, am infiintat un departament de instruire in cadrul Bureau Veritas Romania, menit sa abordeze exact aspectele expuse anterior. In prezent, avem o oferta imbogatita de servicii de instruire si perfectionare prin sesiuni ‘open’ sau ‘in house’, adaptata profilului clientilor si nevoilor acestora. Cursurile de instruire cu instructori cu experienta internationala reprezinta o valoare adaugata pentru cei care aleg serviciile noastre. Din pacate, si cred ca tocmai din cauza cererii mari pe piata muncii, multi prefera sa ignore beneficiul de a avea un training de calitate, crezand ca nu este necesar in faza de selectie a candidatilor.

Certificarile reprezinta o garantie suplimentara de siguranta si competenta profesionala. Avand in vedere ca, asa cum ati declarat recent, mai mult de jumatate dintre certificarile ISO din Romania sunt emise de firme de apartament, ce masuri pot fi adoptate in vederea rezolvarii acestei situatii?

Revenim la ceea ce am mentionat anterior, cultura pietei, in primul rand, joaca un rol decisiv. In legatura cu acest aspect, firmele de talie mondiala din TIC ar trebui sa faca un efort concertat pentru a incerca sa schimbe aceasta situatie prin campanii intensive de marketing care sa conduca la o mai buna constientizare a serviciilor de calitate. Cresterea exigentei RENAR si implicarea organismului national de acreditare in monitorizarea pietei organismelor de certificare este, in acelasi timp, esentiala. De asemenea, recunoasterea exclusiva a certificarilor acreditate este imperios necesara.

In calitate de CEO, cum definiti situatiile de risc, ce presupune un bun management al acestora si care considerati ca este secretul formarii unei echipe productive?

O situatie de risc presupune expunerea companiei si a angajatilor acesteia la aspecte care ar putea dauna capitalului si imaginii. Avand in vedere ca independenta este marele atu al companiilor din TIC, riscul major este legat de aceasta. Riscurile exista in fiecare zi, dar daca sunt gestionate corect pot fi minimalizate. Ideal este sa nu fi luat prin surprindere de lucrurile care pot dauna companiei. In momentul in care esti constient la ce riscuri te expui, poti sa faci fata acestora mult mai usor.
O echipa productiva este o echipa unita. Trebuie sa existe profesionalism, dar si un pic de placere in ceea ce facem, altfel totul devine o rutina si angajatii se plafoneaza. Rezultatele lor depind de atmosfera care exista in mediul de lucru, si aici un lider joaca un rol foarte important in motivarea echipei si transmiterea corecta a mesajelor. Comunicarea este esentiala. Am vazut multe echipe formate din profesionisti cu o vasta experienta, dar care, din cauza comunicarii defectuoase intre membri, nu reuseau sa performeze.

Cum arata o zi de lucru la Bureau Veritas?

Foarte scurta... nu stiu cand este dimineata si cand este seara. In momentul in care m-am alaturat echipei Bureau Veritas nu ma asteptam la o activitate atat de plina de efervescenta. Datorita domeniului foarte vast de servicii pe care le efectuam, dinamica este incredibila.

Care sunt cele mai placute aspecte ale jobului dvs., dar si cele mai solicitante?

Cele mai placute aspecte sunt legate de faptul ca am reusit sa fac parte dintr-o echipa cu oameni extraordinari, adevarati profesionisti. Am adus multe schimbari organizationale in ultimii doi ani in Bureau Veritas Romania, astfel incat, in prezent, am reusit sa ajungem la ceea ce as numi o echipa completa. In acelasi timp, este foarte solicitant pentru ca, in momentul cand compania se afla intr-un proces de crestere accentuata, trebuie sa ai mare grija sa nu pierzi controlul. Cresterea este generata fie de marirea cotei de piata pe anumite servicii existente, fie de introducerea de servicii noi, iar cel mai solicitant aspect este legat de descoperirea resurselor umane potrivite pentru a livra servicii la inalte standarde de calitate. O crestere accelerata trebuie sa fie, in acelasi timp, o crestere solida.

Ce directii include planul strategic de dezvoltare locala si regionala a Grupului Bureau Veritas pe viitor? Ce arii de activitate au potential de crestere in opinia dvs.?

Alex Vidu Bureau Veritas 1

Planul de dezvoltare a fost demarat la inceputul anului 2016 prin deschiderea unui noi birou la Cluj. Momentan, dorim sa ne extindem aria de activitate in Transilvania, prin deschiderea unui nou birou in Timisoara, si sa „atacam” Republica Modova, printr-un birou care va fi cel mai probabil in Iasi. Piata s-a schimbat radical, daca ne uitam la ceea ce se intampla in 2016 si la ce arii de activitate inregistreaza performante acum. Serviciile conexe industriei Oil & Gas, care au mers bine in 2016, in prezent stagneaza, si nu numai la nivelul Romaniei, ci si la nivel european. In schimb, piata constructiilor este in plina crestere si, datorita faptului ca am reusit in cursul anului 2016 sa cream un portofoliu complet de servicii care sa abordeze acest sector, acum ne aflam in pozitia de a incheia contracte de succes cu unii dintre cei mai mari jucatori din piata. Un potential de crestere se intrevede si in aria serviciilor din zona HSE, unde multe firme merg fie catre externalizare, fie catre o mai buna constientizare a ceea ce inseamna grija fata de angajati si fata de mediu.
Per ansamblu, Bureau Veritas Romania a avut o crestere de 31% in cursul anului 2016, in principal generata de serviciile care se adreseaza pietei constructiilor, cresterea inregistrata pe acest segment in 2016 fiind de 49%, si de serviciile de certificare unde am inregistrat o crestere de 40%. La inceputul anului 2017, am demarat procesul de integrare a companiei Inspect Balkan, o achizitie la nivel de grup, fapt care ne va duce la finalul anului catre o crestere bugetata de 53%.

Share this post

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
  • Toate
  • Analiza
  • Interviu
  • Petrol & Gaze
  • Default
  • Titlu
  • Data
  • Aleator
Incarca mai mult "tine SHIFT key pentru a incarca tot" Incarca tot